Pestibus logo
Heinrich Bro med sin hund

Foto: Gustav Roesbjerg Pedersen

Pestibus Skadedyrssikring

Hvem er Pestibus?

»Vi er ikke sat i verden for at trække penge ud af vores kunder, men for at rådgive om den bedste skadedyrsbekæmpelse.«

Rotter, mus og væggelus

Sjældent noget vi tænker over, før vi bliver konfronteret med det. De findes overalt, og de fleste ville være vildrede i mødet med kloakkernes beskidte beboer. Heinrich Bro har i flere år været én af de mange Skadedyrs bekæmpere, som har reddet både familier og store virksomheder, når de fire poter er løbet over gulvbrædderne.


Af Ayoe Suárez Klausen


I oktober 2019 startede Henrich Bro sin egen virksomhed for skadedyrsbekæmpelse efter at have været i branchen i mere end 6 år. Han kunne efter flere års erfaring se at branchen manglede noget. Nemlig tillid og rådgivning.


»Det der fik mig til at starte, var tendensen til at de store virksomheder egentlig ikke har kunden i centrum. Man skal levere et ordenligt stykke arbejde. Jeg så en tendens ude i branchen til mersalg, mersalg, mersalg og til bare at presse penge ud af folk, og det behøver man ikke.«


Derfor sagde Heinrich sit job op hos en større virksomhed for skadedyrsbekæmpelse, og blot få måneder efter stod han klar med det barn, som han har kaldt Pestibus Skadedyrssikring.

Tillid, tro og en lille terrier

Heinrich Bro skulle nu opbygge sin virksomhed, på det han mente kundekredsen manglede; Nemlig tillid til skadedyrsbekæmpelse. Hans ønske er, at hans kunder kan stole på, at de får hvad de betaler for, og at dét de får, rent faktisk er det, de har brug for. Heinrich fortæller, at den rådgivning en skadedyrsbekæmper kan give er mindst lige så vigtigt som at sætte fælder op.


»Vi kan godt give et råd uden at det koster penge. Vi kan gøre mange ting for kunden, men kunden kan altså også meget selv.«

Disse tanker tager Heinrich Bro med sig på alle besøg. Dét og hans lille følgesvend og rottehund, Jeppe, og han er glad for at hjælpe de mennesker, som de to makkere møder på deres besøg.


»Jeg møder altid glade kunder, der er ikke to dage der er ens – jeg brænder egentlig bare for det jeg laver. « fortæller han. For Heinrich handler det om at kunderne ikke skal være bange for at kontakte ham, selvom det bare handler om en smule rådgivning, og han erfarer, at det også er det der får kunderne til at stå tilbage med et godt indtryk af Pestibus Skadedyrssikring.


»Der var den her store kunde, der havde problem med flagermus. Jeg kunne se, at der var nogle huller, som de selv kunne ordne. Jeg gjorde det gerne, men de kunne altså sagtens selv ordne de huller i taget. De spurgte så hvad min tid havde kostet, og det skulle da ikke koste dem noget, det her er jo en service. De har så sidenhen været en af mine kunder. Jeg tror det handler om tillid. « fortæller Heinrich stolt.

Det handler om følelser

For Heinrich er det vigtigt at hans kunder altid ved, hvad de kan forvente hos Pestibus Skadedyrsikring og ikke mindst, at de ved at det er en virksomhed, som ikke kun har de grønne sedler i sinde.


»Vi er ikke sat i verden for at trække penge ud af vores kunder, men til at rådgive om den bedste skadedyrsbekæmpelse og ikke mindst forebyggelse. Det er det der er vigtigt for os.« siger Heinrich og understreger, at det er vigtigt, at man forstår hvor bange og frustrerede folk kan være, når de er ramt af skadedyr.


»Skadedyrsbekæmpelse i dag er jo følelser. Det handler jo om den kunde der står derude og er helt bekymret fordi vedkommende ikke ved, hvad de skal gøre, og hvordan de skal komme af med problemet igen. Vi skal være der for at berolige og sikre dem i fremtiden. Det er det vi kan. «

70 32 37 00

Hvad bringer fremtiden?

Heinrich og rottehunden Jeppe nyder at komme ud og hjælpe danskere i nød og vildrede over de skadedyr, der kan have ramt dem. Han går i seng hver aften med ro i maven over, at hans kunder får den rette vejledning, og smågriner over at han ikke håber at møde hans kunder igen. Ikke fordi han ikke vil hjælpe dem, men fordi målet er at gøre arbejdet godt første gang, så kunderne ikke skal stå i vildrede igen. Mest af alt er han godt tilfreds med, at han selv kan styre det hele. Han kan bekæmpe skadedyrene på sin egen måde og køre hans forretning på den måde han synes kundekredsen fortjener.


»Jeg er min egen herre og kan få lov at præge forretningen den vej, som jeg mener skadedyrsbekæmpelse skal drives i dag. « Fortæller Heinrich Bro, direktør og stifter af Pestibus Skadedyrssikring.

Share by: